Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(66)
Czytelnia naukowa
(23)
Autor
Kuszak Kinga
(6)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(4)
Klichowski Michał
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Banaszak Sławomir (1973- )
(2)
Barańska Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Segiet Katarzyna
(2)
Słupska Kamila
(2)
Tokaj Astrid
(2)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Basińska Anna (1978- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chirkowska-Smolak Teresa
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojecka Jana
(1)
Chudzicka Agata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dzierzyńska-Breś Sonia
(1)
Dzięcioł Bogusław
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jadach Katarzyna
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Judzińska Aneta
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Karaszewska Hanna (pedagog)
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Kwiek Jadwiga
(1)
Liberska Hanna
(1)
Mańkowska Anna (pedagog)
(1)
Modrzewski Jerzy (1946- )
(1)
Muszyńska Ewa
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Peret-Drążewska Paulina
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Ratajczak Anna (pedagogika)
(1)
Ratajczak Łukasz P
(1)
Rudnicki Zbigniew
(1)
Rudnicki Zbigniew (nauki filozoficzne)
(1)
Rybińska Anna (pedagog)
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Sokołowska Anna (pedagog)
(1)
Stasiakiewicz Michał
(1)
Stefańska Anita (pedagogika)
(1)
Szafran Joanna (pedagog)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomkowiak Hubert
(1)
Topol Paweł
(1)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(1)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(1)
Wesołowska Patrycja
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Ściupider-Młodkowska Mirosława
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śmietańska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(8)
Wychowanie
(8)
Młodzież
(6)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Socjalizacja
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Kobieta
(4)
Macierzyństwo
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Studenci
(4)
Grupy rówieśnicze
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Praca
(3)
Rodzice
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Więźniowie
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gimnazja
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Postawy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Socjoterapia
(2)
Telewizja
(2)
Twórczość
(2)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Żłobki
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bezrobocie
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Chłopcy
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom Sierot (Warszawa)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dzienne domy opieki
(1)
Dziewczęta
(1)
E-learning
(1)
Gentryfikacja
(1)
Handel kobietami
(1)
Holokaust
(1)
Inność
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura masowa
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Liberalizm
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura polska
(1)
Ludność miejska
(1)
Ludzie starzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody nauczania
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Miłość
(1)
Multimedia
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociane matki
(1)
Temat: dzieło
Pamiętnik
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
2001-0
(9)
1989-
(6)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(9)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Golęczewo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Suchy Las)
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Nowogród Biebrzański)
(1)
Nancy (Francja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Raport z badań
(14)
Praca zbiorowa
(13)
Monografia
(10)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Psychologia
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 285)
Tom zawiera artykuły przedstawiające zagadnienie diagnozy w szerokim ujęciu interdyscyplinarnym, lokujące proces diagnostyczny m.in. w obrębie pedagogiki, psychologii, socjologii i nauk medycznych. Autorzy wskazują możliwości wykorzystania tego procesu w sferze dotyczącej losów jednostek oraz grup społecznych, podkreślają pragmatyczny wymiar interdyscyplinarnej diagnozy, omawiają implikacje praktyczne aktualnego zastosowania diagnozy w nauce, edukacji, profilaktyce, terapii oraz sferze społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 292)
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 291)
Monografia wpisuje się w nurt badań nad przemianami środowisk wychowawczych współczesnej Polski. Przedmiotem zainteresowania autorki stały się dwa środowiska wychowawcze: wieś podmiejska oraz śródmieście wielkiego miasta. Te odmienne byty łączy dokonujący się w nich proces gentryfikacji. Zgromadzony materiał pozwolił odpowiedzieć na pytanie, jakie zmiany zachodzą w systemach wychowawczych gentryfikujących społeczności lokalnych i jakie są ich konsekwencje w wymiarze indywidualnym, lokalnym oraz społecznym. Warto zaznaczyć, że jest to pierwsza praca pedagogiczna, w której podjęto wątek gentryfikacji, dostrzegając w niej istotną zmienną procesów socjalizacji i wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 97)
Tekst część. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 122)
Tekst częśc. tł. z ang. Streszcz. ang. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 297)
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 203.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 26 [!])
Na książce błędna numeracja serii, prawidłowa: 216.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 299)
Monografia stanowi dojrzałe, wieloaspektowe studium teoretyczno-empiryczne z zakresu kryminologii translacyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej i socjologii kryminalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej